Hotspots&Reizen

Mijn grootste vakantieblunders

Het is weer bijna voorbij, die heerlijke zomer. Ik zou zo graag willen dat het 12 maanden per jaar zomer was.. Wat geniet ik altijd van de warme dagen, de zwoele avonden en dat zomerse gevoel. Inmiddels gaan we gevoelsmatig al bijna de herfst in, maar leek het me leuk nog een klein vakantie artikeltje te typen. Vandaag vertel ik je iets over mijn grootste vakantieblunders. Niet persé door mijzelf, maar ervaringen die niet helemaal gingen zoals had gemoeten.

HEMA trip

Als ik denk aan blunders, is het eerste wat in mij opkomt de Hema verrassingstrip die ik in 2018 met Renate maakte. Ik heb hier nooit een uitgebreide blog over geschreven, maar misschien heb ik het verhaal toen weleens kort verteld aan jullie. We boekten een surprise trip, die uiteindelijk (na veel gedoe) naar Londen ging. We belandden alleen niet in Londen maar in een achterbuurt in de buurt van Londen. De kamer was oud, bruin, klein, mega gehorig en gewoon heel erg unheimisch. Daarnaast lag het ook nog  ver van het centrum en moesten we met de trein én de metro. De taxichauffeur die ons afzette wenste ons sterkte en raadde ons aan vooral niet ’s avonds samen over straat te gaan. Het was zó kut dat we na ongeveer een uurtje onze spullen pakten en een hotel in hartje Londen boekte. De vakantie was onvergetelijk (en wat duurder dan gepland), van Hema hebben we nooit iets gehoord. Mocht je benieuwd zijn, lees hier de reviews van het hotel.

Enkel gebroken

Dit verhaal verdient ook zeker een plekje in deze blog! Vroeger ging ik vaak met mijn ouders op vakantie naar Holten. Toen ik een jaar of 14 was gingen we nog een keer, deze keer met mijn oom, tante en nichtjes. We kwamen veilig aan, hadden een leuk huisje en gingen meteen de eerste avond naar het zwembad. Op zondagavond (we waren vrijdag aangekomen) liep ik een rondje over het vakantiepark met mijn moeder. Er stond een soort roltonnetje, vroeger stond dit vaak in de speeltuin. Ik ging erop maar hij rolde niet, mijn moeder ging na mij en toen rolde hij opeens heel snel. Ze viel eraf en vervolgens brak ze haar enkel op twee plaatsen. We zaten ’s avonds op de SEH en ze moest ook nog geopereerd worden.. Uiteindelijk gingen we op maandag naar huis voor de operatie en was de vakantie voorbij 🙁 Gelukkig deden we het in 2017 nog een keertje over en kwamen we heelhuids weer thuis.

Overstromende douche in Boedapest

Vergeleken met bovenstaande is dit natuurlijk helemaal niet erg, maar wel weer iets waarvan je denkt “shit”. Toen ik met Renate op citytrip in Boedapest was, hadden we een heel leuk hotel en fijne kamer. Alleen toen we allebei onder de douche waren geweest was de badkamer dusdanig overstroomd dat we toch maar even de receptie waarschuwden. En tja, hoe leg je dat uit in het Engels.. Met wat foto’s lukte dat uiteindelijk en kwam er even later een mevrouw om het te fixen. Best awkward want wij zaten op dat moment gewoon in de hotelkamer :’)

Eigenlijk zou ik nog wel even door kunnen gaan: zo zat ik ooit met mijn moeder in een restaurant op Corfu waar opeens de lichten uit gingen en we zeker 20 minuten in het donker zaten. Ook moest ik overgeven in het vliegtuig op de terugweg van Zuid-Afrika (ik was alleen en te laat om het zakje in de stoel te vinden) waardoor ik de hele stoel onder spuugde en een stewardess het moest komen schoonmaken. Ik voel een deel 2 aankomen.. En toch blijft reizen het allerleukste wat er is!

Heb jij weleens een vakantieblunder meegemaakt?

Ook leuk

10 reacties

Anna
    4 september 2020

Haha, heerlijk om te lezen dit! 😉 Ik heb ook heel wat vakantieblunders gemaakt, je brengt me op ideeën haha. Wat schandalig trouwens van die Hema-verrassingsreis!

4 september 2020

Haha voel je vrij om ze ook te delen in een blogpost hoor! Heerlijk om te lezen vind ik dat soort dingen

Rachel
    4 september 2020

Overgeven in een vliegtuig lijkt me ook zo naar.. en wat breken op vakantie brr.. zo kan ik ook wel wat dingen opnoemen inderdaad, mijn pa die uit een rodelkarretje vloog, ik was over stenen aan het lopen en viel vol op mijn plaat en moest toen met een snee in mijn voet nog een stuk teruglopen, zoveel regen op de camping dat mensen voorbij kwamen in kano’s en de pannen dreven voorbij, zo’n harde klap van het onweer dat ik naast de wc viel… de vloeren op een camping zijn niet bepaald schoon, er stond bij een uitgaanstent zo’n grote wachtrij voor het toilet dat ik het buiten deed met mijn aangeschoten hoofd. Ik zat vol met mijn bips in een bos met brandnetels/distels.. gelukkig had ik op dat moment wat drank op haha. Zo kan ik ook nog wel even doorgaan.. langs een brug naar beneden gevallen en met de ambulance mee en 13 hechtingen rijker in mijn hand (ik greep naar boven vol in het prikkeldraad, maar ik bleef uitglijden dus mijn hand scheurde letterlijk open) .. hele fijne vakantie haha.

5 september 2020

Ahhh wat een verhalen joh! Heftig dat je vader uit het rodelkarretje vloog en dat je langs een brug naar beneden viel. Lijkt me doodeng. Ik denk dat het allemaal goed afgelopen is? 🙂

Simone
    6 september 2020

Haha jeetje, wat een verhalen. Van Londen, ja daar heb ik ook wel in een wat aparte hotelkamer gezeten met een vriendin jaren geleden. Het was ook mega cheep. Ach, we hebben een lol gehad en we sliepen alleen daar, verder waren we op pad. Toch zou ik een volgende keer niet meer zo’n cheep hotel pakken.

7 september 2020

Ahh ja dat is het belangrijkste toch! Opzich is cheap niet altijd slecht maar het moet wel gewoon schoon, veilig en oké zijn 🙂

Kelly
    8 september 2020

Wat een leuke blog heb je zeg! Ik ga je gelijk volgen, wat een heerlijk artikel dit! Dat horrorverhaal van London! 😮

8 september 2020

Dankjewel! Wat leuk dat je me gaat volgen 🙂 Ik ga ook meteen op jouw site rondkijken.

Saskia
    12 september 2020

Och wel ff leuk om dit zo te lezen, hoewel het op het moment vast wel zuur was.

16 september 2020

Haha ja achteraf kan ik erom lachen maar toen was het allemaal écht zuur!

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.